התמכרות למין: התנהגויות מיניות ממכרות והשפעותיהן

סיפורי סקס

650 מילים

התמכרות למין היא מצב המסומן על ידי עיסוק בצריכת גירויים מיניים למרות סיכונים מיידיים או עתידיים לבריאות הפיזית, הרגשית והבינאישית. הוא נחשב לשילוב מורכב של אלמנטים פסיכולוגיים, ביולוגיים וחברתיים. התמכרות מינית, המכונה בדרך כלל הפרעה היפרסקסואלית, כוללת התנהגות כפייתית או אובססיבית ביחס למין, אשר יכולה להתבטא במגוון דרכים. התנהגויות אלה, על ספקטרום ההתמכרות, חולקות מאפיינים עם צורות אחרות של התמכרות, כולל שימוש בסמים והימורים. עבור רבים, התמכרות למין עלולה לגרום להפרעה משמעותית לבריאות הנפש, לחיי החברה ולמערכות יחסים.

מהי התמכרות למין?
התמכרות למין, הידועה גם בשם התנהגות מינית כפייתית או הפרעה היפרסקסואלית, היא דפוס מתמשך ומסלים של עיסוק בפנטזיות, דחפים ופעילויות מיניות שקשה לשלוט בהם. למרות נזקים פוטנציאליים לבריאות הפיזית, הרגשית, הזוגית והנפשית, אנשים עם הפרעה זו מתקשים לווסת את תגובותיהם ומוצאים את עצמם נאלצים לעסוק בהתנהגויות מיניות בסיכון גבוה יותר ויותר.

ההצטלבות של התמכרות למין עם התנהגויות ממכרות אחרות, למרות שאינה מובנת במלואה, תועדה היטב. מכורים למין מכורים לעתים קרובות גם לפורנו, משחקי וידאו או עם הפרעות שימוש בסמים, ואנשים רבים חווים תחלואה נלווית בין התמכרויות אלה. בעיות המתרחשות יחד על ידי התמכרויות אחרות יכולות להפוך את הטיפול היעיל בהתמכרות למין למסובך יותר.

תסמינים של התמכרות למין
התמכרות למין עשויה להופיע עם רמות בינוניות עד חמורות של מחשבות אובססיביות, במיוחד הקשורות למושא ההתמכרות שלהם. קומפולסיות עשויות להיות נוכחות, כאשר לאדם יש דפוס של עיסוק חוזר בהתנהגויות למרות סיכונים פוטנציאליים.

התנהגות אימפולסיבית ו / או פזיזה היא גם סימפטום נפוץ של התמכרות למין, שבו אנשים עוסקים בפעילויות מסוכנות, לעתים קרובות מסוכנות במרדף אחר סיפוק מיני. אלה יכולים לכלול התנהגויות מיניות מסוכנות, כגון מין לא מוגן, שותפים מרובים, או אפילו מעורבות בפעילות פלילית או בלתי חוקית.

סימנים נפוצים של התמכרות כוללים גם עיסוק יתר ו / או פנטזיה, טקסיות של התנהגויות, וצורך בהגברת גירוי ואינטנסיביות. במקרה של התמכרות למין, זה עשוי להתבטא בצורך "להעלות את האנטה" מבחינת עוצמת והסיכון להתנהגות מינית, כמו גם אובססיה לפורנוגרפיה מקוונת, סקסטינג כפייתי או אוננות מוגזמת.

המפגש בין התמכרות למין ובעיות נפשיות
התנהגות מינית כפייתית יכולה לעתים קרובות ללכת יד ביד עם בעיות נפשיות אחרות, כגון דיכאון, חרדה והפרעה דו קוטבית. אנשים החיים עם דיכאון עשויים להיאבק עם מושג "תרופה עצמית", שבו הם פונים לפעילות מינית כדי להתמודד. עבור אחרים, פחד מאינטימיות וחוסר יכולת להתחבר רגשית עשויים לפנות למין כסוג של אסקפיזם.

אנשים שחיים עם חרדה עשויים להתקשות לשמור על מערכות יחסים, או עשויים להיות מלאים באשמה או בושה. הפרעה דו קוטבית, גם, יכולה לתרום ליחסים כאוטיים, אשר יכול להוביל להתנהגות מינית כפייתית. בנוסף, שימוש בסמים והתמכרות יכולים להגביר התנהגויות הקשורות להתמכרות למין.

בעיות נפשיות, במיוחד דיכאון, יכולות להתבטא גם בקושי בוויסות עצמי, או ביכולת לקבל החלטות ברורות ושקולות לגבי פעילויות מיניות. זה יכול להיות קשה להבדיל בין בעיות בריאות הנפש לבין התמכרות למין – למעשה, זה נפוץ מאוד עבור אנשים להיות מאובחנים עם שתי הבעיות.

השפעת התמכרות למין
להתמכרות למין יכולות להיות השלכות חמורות על רווחה פיזית, נפשית ורגשית, כמו גם על מצב כלכלי וחברתי. אלה הסובלים מהתמכרות למין עלולים לעסוק בהתנהגות מסוכנת שעלולה להוביל להריונות לא מתוכננים, מחלות מין ומחלות פיזיות אחרות. הם עלולים לחוות בושה, חרדה, פחד, אשמה, פחד נטישה וקושי בקשר עם בני זוג.

המחיר הכספי יכול להיות כבד; התמכרות למין עלולה לגרום לחובות הולכים וגדלים מרכישות מוגזמות (, צעצועי מין, הלבשה תחתונה וכו '), כמו גם היטלים ועמלות הקשורים לשימוש בסמים בהזרקה ו / או פעילויות קשורות. השילוב של נושאים אלה יכול ליצור ספירלה כלפי מטה של השלכות, אשר יכול להוביל לתחושות של חוסר ערך, חוסר אונים, ותחושה של חוסר שליטה.

טיפול בהתמכרות למין
אנשים הסובלים מהתמכרות למין צריכים לפנות לעזרה מקצועית על מנת להשיג שליטה על התנהגויותיהם. טיפול בהתמכרות למין עשוי לכלול טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT), הפועל על ידי סיוע לאנשים לזהות מדוע וכיצד הם עוסקים בדפוסים והתנהגויות ממכרים, הצבת מטרות מעשיות, ולאחר מכן ללמוד כיצד לנהל טריגרים. סוג טיפול אחד שהיה יעיל במיוחד עם התמכרות למין הוא עיבוד מחדש של רגישות תנועות עיניים (EMDR). מאמינים כי צורה זו של טיפול מסייעת לאנשים עם התמכרות למין לטפל בבעיות רגשיות וטראומה שעשויות לתרום להתמכרות שלהם.

לחצו פה
טיפול קבוצתי יכול להיות יעיל

חדשות הגייז מאמרים נוספים

זנות: חקירה של המקצוע העתיק ביותר בעולם

זנות, פעולה של עיסוק בפעילות מינית תמורת כסף, הוא נושא שזכה לתשומת לב עצומה לאורך ההיסטוריה. זנות, המכונה לעתים קרובות המקצוע העתיק ביותר בעולם, הייתה חלק מהחברה האנושית במשך מאות שנים, עם עדויות מתועדות שראשיתן בתרבויות…

זנות: חקירה של המקצוע העתיק ביותר בעולם

תל אביב: העיר התוססת של ישראל

ממוקמת על חוף הים התיכון, תל אביב היא אחת הערים השוקקות בישראל. עם התרבות התוססת שלה, החופים היפים וחיי הלילה התוססים, תל אביב הפכה ליעד חובה למטיילים מכל רחבי העולם. בפוסט בבלוג זה, נבחן מקרוב מה…

תל אביב: העיר התוססת של ישראל

אוננות: שבירת הסטיגמה ואימוץ אהבה עצמית

אוננות, מילה שמעוררת לא פעם רגשות של בושה ומבוכה, היא מעשה שהיה אפוף סטיגמה במשך מאות שנים. למרות שמדובר בהתנהגות אנושית טבעית ונפוצה, היא עדיין נחשבת לנושא טאבו בתרבויות רבות. למרות זאת, מעשה ההנאה העצמית יש…

אוננות: שבירת הסטיגמה ואימוץ אהבה עצמית